måndag, september 06, 2010

Till er alla kära kunder som en eller annan gång kommer att konsumera på ett café, restaurang eller soptipp i framtiden..

Jag säger "tack så mycket" när jag plockar din disk, snus, snorservetter och mat som inte längre ligger på tallriken för att jag är serviceminded och väluppfostrad.

Inte för att jag tycker att du har hjälpt mig så förbannat jävla mycket när du satt å pillade dig själv i naveln!

Så snälla säg inte "Varsågod".


Men istället för att klaga, löser vi problemet. Här får vi alla en liten enkel manual.

1. En väluppfostrad kund beställer av en trevlig anställd.

2. En trevlig kund är klar. Nöjd, mätt och belåten. En väluppfostrad anställd plockar bort disk eller dylikt och säger "Tack så mycket" med ett leende.

3. Den väluppfostrade trevliga kunden säger då "Tack själv" till den trevliga väluppfostrade anställda.



Det var nog allt för idag.
Nästa vecka kör vi en liten manual för hur man bajsar..

2 kommentarer:

Carolina sa...

Hahahaha Sara :D Äntligen lite liv. Jag älskar det!

sara sa...

haha CAROLINA! Tjena! vi kan ju kanske gissa att ja hade en mindra bra dag på jobbet heahea