söndag, oktober 24, 2010

Kalla kårar.

Tvättade här om dagen.
Skönt tänkte jag.
Skönt att jag har det här gjort, för nu kommer det dröja ett bra jävla-mega-tag innan jag gör om det här igen.


Sen kom jag på att det stämmer ju inte...


Vi har bytt arbetströjor.
Under min lilla tid som anställd har jag lyckats samla på mig en hel drös av dom.
Började med fem stycken som alla andra.
Köpt några extra själv.
Lånat en eller två eller sju av kollegor som på nåt jäkla vänster fortfarande ligger kvar in min garderob och myser.
Sen alla gånger det har legat kvar en tröja på lagret som ingen verkar vilja ta hem och ge kärlek och jag har adopterat den stackarn, får vi inte glömma

Jag är uppe i minst 15 tröjor nu.
Stolt som få.
För detta innebär att jag endast behöver tvätta var tredje vecka, var fjärde om jag är skicklig.

Men den ljuva tiden är över nu.
För vi har bytt tröjor.
FAN.
Åter tillbaka på fem sketna trasor.
Det innebär att en tvättid måste bokas och utföras varje vecka.
En gång i veckan!
Var.
Sjätte.
Dag.

Inga kommentarer: