torsdag, mars 13, 2008

en risig torsdag

Få se, hur har vi mått idag?

Försovning stod på schemat, därav det risiga ansiktet och det risiga håret. En av mina två viktigaste lektioner är precis på torsdagsmornarna och hade inget val, det fick bli knuten jag sov i och facet jag vaknade upp med. Sket fullständigt i spegeln, ville ärligt talat inte veta hur jag såg ut. Och kläderna? Dom som låg övers i högen på golvet, min garderob dåra. Började alltså vid noll och har därefter bara sjunkit till minus.

Efter middagens ansträngningar att trycka ner lite mer pizza där det egentligen inte fanns någon plats kvar satte sina spår. Helt utmattad gör jag mig beredd för att i lugn och ro smälta maten. Men icke.

Bror: Sara kom hit får jag ta ett kort på dig.
Jag: Nu? Men jag...
Bror: Vadå? Du vadå??
Jag:...är ful?
Bror: Precis!

Jag tar mig en tänkare likt Winnie The Pooh och efter 2 kanske 3 sekunder är jag klar.

Jag: Ah, är det pojkarna i klassen din som undrar nu igen?
Bror: Och nu ska vi få ett slut på det!

Han såg sin chans, men jag kunde tyvärr inte bjuda på den. Skulle jag vinna på det? Svar nej. Är jag då intresserad? Svar nej.

Inga kommentarer: