torsdag, mars 20, 2008

Vad hände nu?

Jag hade tänkt lägga ut två fina historier med varsina tillhörande bilder. Men dessa två bilder ligger i mobilen, så det sket sig ju.

Någonting annat som också är skit är Melpo, min blivande bostad i två hälsosamma veckor om inte allt för många månader. Hotell Melpo och Kalypso är partajsarhotellen i Ayia Napa, fullproppade med ungdomar, musik, alkohol och energi. Det går helt enkelt till på deras, vårat vis. Gillar man inte läget håller man sig undan, annars söker man upp dessa två byggnader innan och efter utgång.

Nu är det så att en hel näve med fåglar har viskat i mitt öra att detta Melpo skall göras om till ett familjehotell, Blue-fucking-star vill man börja kalla det. Detta ombyte sker förens efter vännerna och jag har bokat och kommer att vara klappat och klart tills vi sätter våra fötter på cypriotisk asfalt.

Min enda fråga är: Varför? Varför i jävlar mig varför?

Det finnes ingen vettig anledning för en familj att frivilligt vilja åka ner till en stad fullpackad med fulla och packade ungdummingar som beter sig dumt. Vi har dessutom satsat på balkongernas balkong i år, en superior. Tror personalen att man ska kunna hyscha och peka på den fina bluestarskylten och säga "Det här är faktiskt ett familjehotell, det är dags att sänka, klockan är 9.01!"

Dom tror sig få slut på allt ljud och förstörelse som tidigare avfärdats med en böter varpå slutsumman är som en fis i vinden efter en splittning. Men nu kommer allting självklart att upphöra när nya "ajabajaregler" förts in. Givetvis kommer ingen att trotsa bara för sakens skull nu när det är extra extra förbjudet.

Vem är det som har hittat på dessa dumheter? Vilka bajsnödiga människor är det som har tänkt så obegåvat?

Inga kommentarer: