lördag, november 08, 2008

Kej mej ka ko ki

Vad är det för fel på mig? Kan jag undra ibland. Den här gången beror det på en reklam som jag konstigt nog finner väldigt rolig. Den är då inte tänkt att vara rolig, utan allvarlig. Det är Banverkets reklam.



Har funderat och kommit fram till att det måste bero på att min humor delvis ligger på ett barns nivå. Kan finna det underhållande med konstiga ord och ljud och plötsliga rörelser, man skulle kunna jämföra det med när vuxna sätter händerna framför ansiktet för att sen ta bort dom och säga något i stil med "picka-bu!" för att underhålla en liten bebis. Idag nöjer jag mig inte riktigt med det, nu är det när folk rasar i backen som gäller.

Ni kanske börjar ana vart det är i klippet som jag börjar skratta. Precis. När kvinnan smackas på av tåget och dör. Men hallå?, kanske ni tänker. Jag vet, men kan inte hjälpa det.

Inga kommentarer: