torsdag, november 06, 2008

Snälla nån

Hoppsan hejsan vad mycket fel det blev i det senaste inlägget. Inte minst av allt glömde jag bort hela poängen, anledningen till att jag skrev inlägget! Jesus. Borde inte blogga när jag näst intill sover.

Katten gör mig tokig.

För katten har kolik.

Jam jam jam. Hela tiden. Ibland tar den lite pauser, för att hämta luft. Men jag ser i hennes lilla kolikögon att hon jamar ändå, fast ljudlöst. Och jag spänner hela kroppen för vilken sekund som helst kan hon börja jama igen.

Bryt i hjärnan, det får jag snart.

Här om dagen när jag trodde att jag var ensam hemma kommer kattsvinet in i köket och börjar tokjama. Den försöker nästan överrösta sig själv.

"MEN VAD VILL DU...", ska precis lägga till kattjävel när lillasyster traskar in i köket med stora ögon.

"Men Sa-ra, det är bara en katt...?"

Var nära inpå att säga "men hon börja", skiter i det och fortsätter med mitt. Ida fortsätter med sitt. Katten fortsätter med sitt. Jam jam jam.

Inga kommentarer: