tisdag, november 04, 2008

Ochsålitegnällpådet

I söndags såg jag den nya bondfilmen. Under hela kalaset satt jag och nästan kände att någe inte stod rätt till. Det var inte förens långt efter filmens slut som jag kom på det. Kan ha varit min kompanjon som kom på det, har inte bestämt mig än, jag går ju inte på bio själv direkt, att jag går på bio över huvud taget är ju ett jävla mirakel. Håhåjaja.

"Men jag saknade ändå alla bondprylar i filmen...", sa han.

"Jamen JAAAAAAAAAAAA!" hör jag min mun säga. Sen känner jag i samma veva hur min arm svänger upp och hur mitt finger pekar mot himlen Ett ståtligt rakt finger var det. "Justeja, det var det som fattades!", säger min mun igen.

Sen lugnade jag mig.

Men hallå här. En bondfilm utan bondprylar. Det blir ju bara en vanlig actionrulle. Eller? Vart var mobilen som kunde vecklas ut till en bil? Pennan som kunde bomba sönder allt och lite till? Boken som kunde gömma pengar i ett litet fack?

Gör man en kladdkaka utan kladd?

Nej.

Då borde man inte göra en bondfilm utan bondprylar.

Inga kommentarer: