fredag, februari 01, 2008

ett i-landsproblem

Ni vet den där vedervärdiga känslan av att man inte har nå kläder i garderoben (på golvet), eller det finns en eller annan trasa där inne (i soffan) men åtminstionde ingenting som du vill ha på dig. Den känslan har vi alla nog delat mer eller mindre från och till, men i morse överrumplades jag av den så kraftigt att jag nästan föll omkull.

Vart är alla mina kläder?! Jag letade runt i mitt rum men kunde ingenting finna, och min verksta började tänka så att det knaka. Vart kan allt ha tagit vägen? Är det här det enda jag äger, var det inte några tröjor till?
Visst, jag kan erkänna att det råder ett mindre kaos i mitt rum, men kläder kan inte bara försvinna!

Såvida man inte lostar dom utanför huset. Så många gånger man har gått förbi ett par frusna byxor eller en blöt tröja, men det känns lite oaktuellt. Jag förstår inte vad folk gör för att tappa sina plagg utomhus, hur går det till?
Men vem vet. Det kanske är precis så det har gått till, att jag har tappat bort mina kläder utomhus. Virrat runt i mitt stökiga rum på morgonen och i all stress inte märker att det fastnat en tröja under foten likt ett toalettpapper, dragit ut med den och sen tappat den någonstans på vägen.

Man ska aldrig säga aldrig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

'Oröra' - är inte det motsatsen till 'röra' ?
Liksom 'o-ordning' är motasatsen till 'ordning' ?
Har någon månne blandat ihop det lite ..?

soeren sa...

jag säger ju det, man ska inte skriva när man är ostressad.