onsdag, februari 20, 2008

K-k-k-k-k-katt

Min mamma gillar katter.
Min mamma har ställt upp på att ta hand om hemlösa katter tills dom får ett hem.
Just nu har vi en katt hemma.

Han kan inte jama (bara fult, typ: määäuuuwj-gurgelljud-jjj), han kan inte leka och han kan inte ligga i famnen eller bli upplyft. Jag tror inte att han riktigt vet om hur man beter sig när man är en katt. Jag är nog inte ens säker på att han är en riktig katt. Men han försöker.

Igår morse försökte han jätte mycket. Han jamade och bräkte hela morgon, till och med när morgonen inte ens hade börjat. Till slut fick jag nog, upp och hoppa. Efter mycket om och men blandat med lite "TYYYYST!" gick även mor min upp.

Då blev katten nöjd och gick och la sig. Jag började inte direkt sjunga en sång om hur jag älskar alla katter, om man säger så.

Inga kommentarer: