måndag, februari 11, 2008

Två minuter innan inlämning

Vi fick en gång i svenskan till uppgift att skriva en dikt, hade glömt bort det här men läste om det i Carolinas blogg idag och blev genast påmind om mitt egna mästerverk.
Det tyckte dock inte snubben som vår lärare skulle lämna in alla dikter till. Han skulle välja ut dom två bästa och göra låtar av dom. Min kom inte med, fattar inte vad han höll på med.

"Hej då, hej då, hej då.
Nu ska jag gå.
Hej då, hej då, hej då."

Fick tillbaka den med ett tydligt "Slarvigt" signerat längst ned. Och det var inte Ewas handstil. Den där killen skulle då inte kunna känna igen ett mästerverk om han så fick det skrivet i pannan, skulle jag vilja säga. Amatör.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha jahaa, va det så den gick :P Jag kom ihåg din dikt men jag trodde att den gick typ "Nej nej nej. Nej nej nej" eller något sånt. :P

Anonym sa...

Haha jag diggar din dikt i alla fall, skulle inte kunna gjort det bättre själv faktiskt :D

soeren sa...

Carolina: men jag e väl inte torsk på å skriva dikter, haha. Fast måste erkänna att den där också var jäkla bra, jag gillaren.

Sara: Man bugar och bockar ^^