onsdag, april 23, 2008

Sa du skiva?

Igår var skiva.
Igår var kul.
Temat var djungel.
Jag klädde ut mig till en djungelblomma.
Djungelgrön.
Ett djungelblad.
Och djungelrosa i nyllet.
Bladet var pricken över i:et.
Det var fint.
Alla ville låna, och det fick dom.
Men sen tog jag tillbaka min ögonsten.
Och varje gång kunde man skymta en djup besvikelse.
Men jag var nöjd.
Ända fram tills ett stort svartmålat ansikte och två svartmålade händer anföll mig.
Infödingen tar tag i min skalle och trycker sin kind mot min och ginder runt.
Jag hann inte reagera för fem öre.
Helt försvarslös.
Och svart.
I halva ansiktet.

Sen tog jag mina hästar och drog vidare.
Bortamatch.
Vilket ledde till att jag har traskat runt i stan och ätit lunch i form som en blomma idag.
Det var fint.
Vissa kollade.
Andra låtsades som om det regnade.
En del skämdes tror jag.
Åt mig.
Jag förstår inte varför.
Det är ju inte varje dag man får vara en blomma, varför inte njuta utav det?

Sen åkte jag hem och somnade utomhus i solen.
Sova utomhus, oslagbart.
Idag har varit en bra dag.

Inga kommentarer: