måndag, april 07, 2008

Svårt att sova


Det var ett litet ta sedan jag möblerade om. Sist jag gjorde det bestämde jag mig för att ställa sängen framför mina två inbyggda garderober, det var ju ändå så länge sen jag öppnade dom och skiten som ligger där inne använder jag ju ändå aldrig. Kläderna som jag behöver dom ligger på golvet, eller i soffan, eller i resväskan. Så garderoben den kunde jag lika gärna bomma igen.

En annan gång bestämde jag mig för att hänga upp en klänning på tork i en galge på garderobsdörren. Klänningen användes och åkte senare ner på golvet, men galgen den hänger kvar. Det går alltså
Inte att stänga dörren helt och hållet.

Inser nu att det är dags att ta ner den. För när jag ligger här och inte kan sova, vrider och vänder, vänder och vrider, och till slut hamnar mitt ansikte precis i öppningen av en garderob. Garderober ska va stängda, varför är inte min det undrar jag. Juste, galgen. Puttar lite på dörren, inge vidare resultat.

Fan. Skönt att somna nu..

Inga kommentarer: