söndag, april 27, 2008

Min syster

Igår vart jag jätte trakaserad av mamma och syster.
Igår var jag inte så smart.
Trött. Sliten.
Allt stod stilla i mitt huvud.
Meningar påbörjades för att aldrig avslutas.
Ord byttes ut. Hittades på.
Jag orbajsade hela dagen och kvällen.

Sen drar det ihops sig för min del.
Dags att göra staden osäker.
Men hinner precis höra att syster min ska hyra Guldkompassen.




Alldeles för tidigt i morse hasar jag mig upp ur sängen.
Släpar mig ut i köket.
Där ligger en film.
Men inte Guldkompassen inte.

Jag: Skulle du inte se Guldkompassen?
Syster: Joo.
Jag: Men det här är ju inte den.
Syster: Nej.... Märkte det.
Jag: Va?
Syster: Jag trodde att det var den.
Jag:....HA-HA! Va?! Hur kunde du tro att det här var Guldkompassen?!
Syster:....
Jag: Hahahahaha! Va?? Hur kunde du det?!
Syster:....
Jag: Står det någonstans på den att den heter det? Hahaha!
Mamma: Ge henne lite lite uppmärksamhet. Hon vill ha credd för att idag är det hon som inte är dum.

Inga kommentarer: