torsdag, april 24, 2008

15:e April - Skurkar vs. Hjältar


TMNT
Bättre sent än aldrig.

Tuff, Tuffare, Sara Andersson

Min gosiga plats

Sarah, Mongo, Kamilla

Två minnesvärda stunder under min och Kamillas hemgång. Båda när jag samtalar med främlingar.

Minnesvärd stund 1. - Slussen vid bussarna.

Främling: Ursäkta mig!
Vi: Aa?
Främling: Ni vet inte nåt ställe man kan dra till nu?
Kamilla: Vadå för typ av ställe?
Främling: Något hak eller så?
Jag: Asså det är nog inte så mycket som är öppet nu en tisdagkväll efter två. Vi har inte så stor koll på haken heller.
Främling (som för övrigt inte stör sig på att han rådfrågar två stycken ninja turtles): Aha, aa men tack för hjälpen i alla fall.
Jag: Ninja!
Främling: Vänder sig om och går utan att säga hejdå tilbaka.

Minnesvärd stund 2. - Kiosk

Kioskman: Coca-cola eller coca-cola light?
Jag: Vanlig cola. Duvet, en ninja som jag kan ju inte dricka light!
Kioskman: Smäller ner en vanlig cola framför nosen på mig och visar inga tecken på att vilja konversera tillbaka.

Vad är det för fel på människor undrar jag. Helt rubbade.

Inga kommentarer: