måndag, maj 21, 2007

Dagens höjd- och lågpunkt

höjden
Oh yes, jag behöver inte kompletera i idrotten! Aldrig att jag hade kört livräddning och hela köret i simhallen i morgon.
Känns skönt och veta att min fagra insats räckte i vintras. Det vill säga komma till skolan efter en hård luciavaka, knappt 1 timmes sömn och fortfarande alkohol kvar i blodet. Vilken vacker syn! Tovigt hår, röda ögon, huvudvärk men ändå ombytt och fit for fight. Nästan.
Trotsade allas smarta råd som att byta om och sätta mig bredvid eller gå hem och sova. Nej nej, tänkte jag dagen är ju som gjord för en simtur och tog mig sakta men säkert ner i det fruktansvärt kalla vattnet. Vilken miss. Där låg jag och höll på att dö. Fifan! Orkade dock simma hela sträckan ända fram till stegen, hade i och för sig inget val. Mina armar hade aldrig orkat dra mig själv upp ur vattnet.
Resterande tid av lektion tillbringade jag och min handduk på avbytarbänken halvt sovande. Charmigt.

lågen
The big no. Måste kompletera samhäll i morgon, demokrati och diktaur. Jag körde ju på det förra gången, varför skulle mina odds se bättre ut nu? Det sköna är att om jag inte fixar det här i morgon slutar kursen med ett IG.
Inte nog med det. Snappade upp när några av mina kära kollegor snackade om en annan uppgift i samhäll som snart ska vara klar. Men det är luugnt tänkte jag, det ska ju inte vara klart förns om tre veckor. Jo, men så går det inte att tänka varje vecka efter att läraren klargjort när arbetet ska vara inlämnat klappat och klart.
Osäker blir jag, eftersom jag känner mig själv, sneglar försiktigt i kalendern på mobilen och inser att den 23/5 faktiskt är nu på onsdag. Inte om tre veckor.

Inga kommentarer: