torsdag, maj 24, 2007

Dagens höjd- och lågpunkt

lågen
Den här dagen kan bara gå och dö. Allt är misslyckat, eller så är det jag som är misslyckad. Har tappat ett presentkort på 200 kr. Det är bara och vinka hej då till linnet och shortsen som jag skulle ha kirrat i morgon.
Vafaaaan! Jag är redan fattig, behöver verkligen inte bli 200 kr kortare. Finns inget jag kan göra åt saken heller, förutom och leta. Det har jag redan gjort. Letat som ett jävla djur, hatar och leta. Kan inte leta, är sämst på att leta.
Helst av allt vill jag bara slänga ut stolen genom fönstret, men det kan jag ju inte heller göra.

Ännu roligare blir det. Ska till Drottningholm med klassen i morgon. Har i och för sig inga problem med det. Klassen är skön och den enda ansträngningen jag behöver göra är att trycka i mig mat. Picknick är mums.
Men lärarna kunde man ha fått skippat, i alla fall jag. För Ewa Yllner-Beadecke kommer att skjuta mig i morgon. Ser inte så jätte mycket fram emot det. Råkade missa vårat utvecklingssamtal i tisdags och jag hann inte söka upp henne för jag var tvungen och kila iväg och kompletera. (Jag har missat detta samtal två gånger irad nu, så vilken ursäkt jag än har kommer hon nog inte att tro på mig).
Sen hade hon stött på Kamilla och bett henne att säga till mig att jag skulle komma till henne direkt efter att jag gjort provet. Jag blir klar 9.30. Ewas konferens slutar kl 10.00. Jag åker hem.
Har inte stött på henne sen dess, såå imorgon kommer smällen. Inte nog med det. Fröken Beadecke vill att vi elever ska ha hattar på oss i morgon, '''roliga" hattar. Det första jag tänkte var nej,nej och absolut nej. Det enda jag i sånna fall kan ha på huvudet är ölhjälmen.

höjden
Det finns ingen.

Inga kommentarer: