fredag, juli 13, 2007

The big No


Vad är grejen med dessa...skor. Kan man ens kalla dom för skor?
Dom är plastiga, finns i alla världens färger, liknar träskor och är så löjligt fula att jag nästan blir förbannad.

Hur kunde dom ens passera gränsen? Eller är det något snille i Sverige som kom på denna genialiska "foppa-sko", är det till och med Foppa själv som kläckte idén?
Jag menar. Jag fattar ingenting. Står som ett stort frågetecken.
Först och främst borde man döpa om dom till Brutalus el fulus. Sedan ett ännu störra "Va!?" som jag inteförstår, är att dom går åt! Hur kan dessa sälja överhuvudtaget.

De har säkert existerat ett bra tag, men det var inte allt för länge sen som min pappa försökte pracka på mig ett par. Jag bara garvade. Och då menar jag att jag stod och skrattade som en örn. Ibland undrar man ju...

Inga kommentarer: