söndag, juli 08, 2007

Jag är inte den som är den, jag är den andra

I onsdags bjöds det på roligheter. Det var Kajsa som kände sig generös och dukade upp till fest. När kungarna anländer, jag och Kamilla, inser jag att det Isabelle sagt inte bara var nånting hon slängde ur sig, utan en gullig liten pik.

"Kajsa ska ha fest på onsdag för hon fyller år snart och du är bjuden...(resten av konversationen är oviktig)"

Jag hörde vad hon sa. Jag förstod vad hon sa. Men själva piken ville nog inte fastna på min hjärna. Väl inne i köket ser jag denna halvätna tårta som antagligen inte står där för skojs skull, och det var då min lampa tändes. Fuck.
Smidigt väljer jag ett tillfälle då inte hela folket hör vad jag säger och glider fram till Kajsa Kavat. Jag gör mig så gullig jag bara kan och ber om ursäkt för att jag inte har med mig någon pressent. Det enda jag kunde erbjuda var hennes ena örhänge som hon hade tappat på min senaste uppdukning. Det gjorde absolut ingenting och örhänget var mycket uppskattat.

Under kvällen ökade folkmängden i lägenheten för att sedan sjunka igen. Mitt och Kamillas move blev istället att sova kvar. Och där någonstans skickade jag detta minst sagt charmiga sms till min kära mor: "Jag sover över här puss över här. :) love you mami"
Jag påverkad? Nej, nej! Det trodde inte mamma heller när jag kom inhasandes klockan 11 på morgonen.

Under kvällens gång hann jag även med att reta upp en kille, rejält. Jag drog några väldigt uppskattade skämt, enligt mig, om hans namn. Men killen hette ju Nemo, vad kunde han begära av en drunk Sara? Inte mycket.
Så jag lyckades hitta den försvunne Nemo. Kamilla hittade honom också, twice.

Inga kommentarer: