onsdag, december 05, 2007

Så in i norden

Var som sagt på studiebesök här om dagen, Nordiska museet rättare sagt. Det blev inget vanligt studiebesök för mig inte. Nej, annars brukar jag sjunka in i mitt vanliga komatillstånd, vara okontaktbar och inte ge någon slags respons på någonting.

Men igår blev det andra bullar. Sa hej och vinkade till alla fula kläder och skor, utmanade packet på "Sist den upp för trappen", ingen hakade. Synd för jag vann. Ställde frågor hit och dit, att det sen rörde sig om att jag undrade om Jasmine skulle med till Ayia Napa är en annan femma.

Jag undrade också vad den här var till för. Ingen annan undrade. Men jag var tvungen att veta. Petade, puttade och glodde för allt vad jag var värd, men ingenting hände.

Den ser ut att ha en knapp, men det är ingen knapp! Det störde mig like hell. Till slut när dessa gulingar dök upp här och var bakom varje hörn började resten av gänget också bli fundersamma. Törstande efter kunskap dansade vi omkring och visste inte riktigt hur detta skulle sluta. Det slutade med att jag och Johanna råkade ha sönder två stycken. Men vad gör det om hundra år.



För en gångs skulle gjorde Kamilla en tabbe som annars bara jag brukar göra. Hon snubblade på det enda föremålet i ett tomt rum. En stol. Var jag tvungen att ta kort? Ja, det var jag. Det här skall minnas.

5 kommentarer:

Anonym sa...

va ere ja läser! "ingen annan undrade"!! vaaaaaaaa liksom

soeren sa...

Kamilla. När vi först gick igenom för att komma till det rummet där Ewa McLärare skulle snicksnacka, då sa jag "Va ere här för nåt da?" och pekade... alla gick... ingen stanna.. ingen sa nåt..
Sen gick vi tillbaka å då försökte du och ja lista ut de, seeen hängde dom andra på
novell.com

Anonym sa...

hahaha jajaja

förövrigt ere ju lite synd att ja inte ser stolen på bilden eftersom d e rätt omörkt.. hade säkert varit skitkuuuuul o se

soeren sa...

haha ja vet den e rätt ljus, meeeen va kan man begära av min sketna mobilkamera? inte mkt. Fast jag ser iofs stolen, den tilltuffsade stackars stolen. Helt snett står den. Och sorgsen.

Anonym sa...

ne ja ser knappt stolen ens :( snopen e va ja blir