tisdag, december 04, 2007

Tur att det inte var för jäves, varsi Kammie.

Idag bjöds det på studiebesök och en kort skoldag, inte alltför illa må jag säga. Men får jag fråga vad som hände på hemvägen? Ja det får jag.
Bussen närmar sig hållplatsen Älta Gård, det är en såndär plats där alla eller åtminstone någon kliver av eller på. Alltid. Förutom idag.
Och precis, PRECIS PÅ PRICKEN NÄR DET ÄR FÖR SENT ATT PLINGA, säger Kamilla.

K: Här ska inte du av va?
Jag: Va (kollar ut) Joooh! (Räcker upp en han för att plinga, men inser att det inte är lönsamt och tar sorgset ner den igen) Men Kamillaaaaah....
K: (skrattar) Va??
Jag: Kunde du inte ha sagt det tidigare. Muttrade jag. Klassikern, skylla ifrån sig när det inte ens går att skylla på någon annan.

Jag bestämmer mig för att åka upp till mamma istället, jag var för hungrig, och hela vägen tills det är dags för henne att hoppa av skrattar hon. Och skrattar. Och Skrattar.
Men inte hade hon skrattat klart när hon väl hoppat av nej, två minuter senare får man ett sms där det stod såhär:

"Hahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahaha"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha skön Kamilla :D
Jag och Felicia höll också på att missa chansen att tralla av i Järla station i onsdags, men vi gjorde som så att när bussen precis hade åkt förbi så började vi skrika och plingade iallafall, och chauffören fattade vinken så han stannade några meter efter istället. Shysst.