fredag, december 14, 2007

Hur har dagen flytit på?

Vaknar.
Somnar om.
Vaknar.
Somnar om.
Vaknar.
Funderar på att strunta i dagens enda lektion.
Ligger kvar och funderar.
Funderar fortfarande.
Sliter mitt trötta ass upp ur sängen.
Tänker göra frukost.
Mår illa, det blir ingen frulle.
Fryser i väntan på en sen buss.
Stapplar upp för skolans 90 graders backe.
Får reda på att lektionen är inställd.
Tänker att det här händer inte.
Åker hem och förbereder mig mentalt på att sitta barnvakt.
En timme innan det är dags får jag reda på att minstingen är sjuk.
SJUK!
Det innebär en sömnlös natt.
Jag blir illa tvungen att avboka mitt besök som skulle hålla mig sällskap.
Vad gör alla andra? De ska ut.
Vad gör jag i morgon?
Ingenting, för jag ska jobba på söndag.

Vad hände med att alla fredagar är underbara? För den här suger stjärt.

3 kommentarer:

Sarah sa...

Vad har minstingen råkat ut för nu då? ;)

soeren sa...

ont i halsen, kraxsar och har sig. Och som grädden på moset är hon på sitt vanliga vis, dvs smäller i sig alvedontabletter bakom ryggen påmig. Hallonsmak duvet. Inte bra inte bra. Määäään nu sover hon iaf, skänt det.

Sarah sa...

Haha men sara du måste passa henne, små barn ska inte äta alvedon juuue!! ;O
Fast du kanske använde det som sömnpiller bara för att få henne väck ;)haha