tisdag, december 04, 2007

Dagens mest givande konversation

Har precis hämtat illbattingen från dagis, det tar ungefär fem minuter för oss att gå hem därifrån. Så här spenderade vi minuterna.

Jag: Gäsp
Ungen: Gäsp... Jag är trött som en sten.
Jag: Jag med.
Ungen: Och stenar snarkar.
Jag: Jag med.

Ungen: Dom har satt upp lampor dära! Pekar ut mot dagsgården där riktigt långa och till synes exklusiva lampor stod och inte lyste för tillfället.
Jag: Aa vad bra. Kanske lite läskigt när det är så mörkt som det är nu. Tycker du att det är läskigt med mörkret?
Ungen: När jag kollar in i starka lampor får jag ont i ögonen.
Jag: Ok.

Dom resterande två minuter gick hon och pekade ut i tomma intet och sa "Där är en grön fläck!...Och där är en grön fläck!....en till!....och där är en gul!!" Jag kollade varje gång men såg ingenting som ens skulle kunna tänkas vara färgade fläckar. Började genast fundera på vad hon kan ha fått i sig, och om någon skulle kunna ge samma sak.

Inga kommentarer: