torsdag, juni 07, 2007

en dag på stan

Blev Gamla stan efter terminens sista lektion. Fifan vad härligt det va. Skönaste solningen på länge. Inte för varmt och inte för kallt (hur det nu skulle kunna vara kallt en 26 gradig sommardag), alldeles lagom. Hemma är det galet att sola. Smälter bort efter 4 minuter.
Sen att Nathalie satt brevid och uppgraderade sin färg gånger tre och jag sitter lika brun som en fetaost, det är en annan femma.

Båtar, folk och studentflak kom och gick. Bland annat kom det en risig jävla ursäkt till motorbåt och la till vid en av bojerna. Sågen åkte fram på en gång och jag, Kamilla och Nathalie börja såga.
Efter att ha glassat utan tröjor, tar den ena av sig även byxorna. Äej ovårdad solning tänkte jag. Men inte nog med det, det var badning som var på ingång. Han var nog för ball för att bara sitta i båten och styla med sina brillor och sin öl med dom andra grabbarna. Nej visst, ett dopp blev det och sedan upp igen för att torka sig så sexigt han kunde med sin medtagna handduk. Jag skämtar inte han stod säkert i 20 minuter och torka sig, ruffsa sig i håret, fixa till paketet och han hann till och med med en liten smoke. Men sätta sig ner det gjorde han inte. Flex flex med musklerna ståendes i sina lysande röda kallingar.
Efter ett tag hoppar nummer två i. Men dock inte lika ovårdad som nummer ett. Nummer tre fick också en hel del sågningar, då han satt i tröja och jacka! Jag menar, jag är imponerad att killen inte dog av värmechock.
Jag har ingen aning om hur vårat lilla besök i stan fick det avslut det fick. Helt plötsligt har grabbarna grus dykt upp brevid oss och det slutar med en konversation där dom tycker att vi ska glida förbi deras förkrök. Jag satt bara och log för mig själv, för dom anade ingenting om våra balla kommentarer som vi droppade innan.
Men jag tror nog ändå att ballast av oss alla var kallingmannen.

Inga kommentarer: