tisdag, juni 19, 2007

www.har-du-inte-haft-en-dålig-dag-på-länge?-Klicka-här.com

Det var ju ett tag sen jag hade en dålig dag, så nu var det väl dags för en. Det börjas med att möken (pappa) väcker mig 10 minuter för tidigt. Att han väckte mig överhuvud taget!? Jag har en väckarklocka, en finurlig sak på mobilen som säger till när man ska gå upp. Han vet om det, jag vet om det, jag vet om att han vet om det. V-a-r-f-ö-r i hela världen tyckte han att han kände sig nödvändig när han kom in och frågade: "När ska du upp?"
Vart nästan förbannad innan jag ens vakna. Ville egentligen svara: "När jag ska upp!? Aa inte fan nu i alla fall! När klockan ringer, som den har gjort varenda jävla morgon hittills!" men krafterna saknades och det blev endast ett "mfööhhö!"
Vill inte bli väckt innan klockan ringer, som ni kanske märker. Dessa värdefulla minuter innan klockan smäller av är ovärdeliga.

När jag ska äta dagens viktigaste mål, frukosten, finns inget att äta. Det blev en knaper och äcklig äcklig frukost. Bra start.
Traskar surt iväg till bussen och sneglar på klockan, shit. Den var alldeles för mycket och det var dags att kirra farten. Missar den ändå.
Väl på bussen påminner min hjärna mig om att jag totalglömt lunchen idag. Fick kila iväg till konsum och chansa på en av alla miljoner färdiglagade-enportions-kartongförpackade-nedfrysta-vet-inte-hur-gamla-dom-är-rätter. Jag valde brutalt fel. För det första skulle maten värmas i 9 minuter. Under dessa minuter hann min mage klargöra väldigt tydligt att jag var väldigt hungrig. Det är då inte så najs att stirra på sin mat som åker runt runt runt i micron under hela 9 minuter med en mage som snart ger dig en smällkäft för att den är så hungrig.
Misstänksam slår jag mig ner med mitt någonting som ska likna mat. Oväntat men ändå så väntat, det smakar skit. Jag var förbannad, nu vart jag ännu mer förbannad. Det märkte nog tha criminal crew och dom gav mig en del av deras brownies, söta små ninjor.

Inte blir dagen gladare av att matten var helt obegriplig idag, som ett främmande språk. Och inte går det lättare att räkna matte när du grinig.
Dessutom blev jag åter påmind om att årets brakarkonsert är ikväll och att jag inte har någon biljett där det står Justin Timberlake på. Grinig, sur, förbannad var tre vackra beskrivande ord på mitt humör idag.

Ett annat äckligt dessutom är att min kära pelikan, pingvin, flamingo eller vad fan det heter är spårlöst försvunnen! Den står inte kvar där den alltid har stått i ett års tid, enligt Jasmine. Varför skulle dom välja att slänga eller ta bort den idag av alla dagar? Bara för att jag bestämde mig för att den ska bli min, det är varför. Idag är alla idioter.

Inga kommentarer: