onsdag, juni 20, 2007

snopet

Kom hem för någon dag sen och kommer precis när mami knäpper en bärs. Höh precis likadan öl som jag har på mitt rum tänkte jag..om inte.. Jo, mamma hade gjort det. Hon hade tattat mina fem öl, som dels hade blivit över från mina inköp och två andra som jag har "fått" av en generös person som inte vet om hur generös han egentligen är.
Snacka om ombytta roller, endast att det enda mamma sa och faktiskt det enda hon kunde säga var: Oj juste ja, jag tog dina öl om det är okej. Jag köper nya i morgon.
Om en annan hade sagt så när man "lånade" föräldrarnas alkohol för några år sen hade det ju blivit ett jäkla liv. Än idag faktisk. Rör inte det som inte är ditt är en regel som flitigt prentats in sen dagis.
Lite förvånat svarar jag bara okej, vad bra. Vad mer kunde jag säga. Det roliga är bara att jag kommer att få igen mer än vad jag blev av med i och med att jag inte betalde alla ölen själv. Vinst! Mohahaa

Inga kommentarer: