torsdag, juni 07, 2007

sommar i mitt hjärta, alkohol i mitt blod

Sista skoldagen och sista uppgiften idag. Sen är det bara för mig och luta mig tillbaka och njuta av den sista, väldigt slappa skoltiden innan skolavslutningen. Mh men vänta nu Sara när är skolavslutningen?
Ja juste. I morgon! Alltid ska fröken effektiv vara klar in i sista sekund. Nästa år då ska jag fanimej se till att jag inte får några restuppgifter i slutet. Kunde ha slappat järnet dom här två veckorna, men icke!
Men är ganska nöjd ändå, fixade upp 2 av mina 3 ig:n. Det var en svettig period det. Dels av ansträngning och dels av panik. Gå ut med ig, hur kul kan det vara?
Aja. No more school på ett bra, äckligt jävla bra tag! Hurra Hurra! I morgon är det som sagt skolavslutning och jag, Kamilla, Johanna, Fanny and Jasmine har en liten deal. Vi ska samlas hos Johannie och börja dagen med lite smått och gott, alkohol mina vänner. Sen när vi mår som bäst ska vi knata iväg till tha avslutning och vara precis så högljuda så inga lärare (Beadecke) märker någonting.
Sen kommer hela dagen vara en enda stor fest och det ska tjoas och det ska gapas: NU ÄR DET SOMMARLOV NU ÄRÄ FÄST!
Men nej, inte riktigt. För att ta ner stämningen en aning. Det ironiska är att jag kommer och fira skolavslutningen som ett djur, för att sedan behöva knata tillbaka dit på måndag igen. Jag vet, jag är sämst. Det är det tredje ig:et som ska kirras duvet. Sommar skola. I like. N O T.
Matte B och jag är inte så goda vänner. Vi rättare sagt hatar varandra. Jag tycker Matte B är ett skämt, min lärare tyckte nog att jag var ett skämt och jag tycker att min lärare var en idiot.

Inga kommentarer: