söndag, juni 17, 2007

Här kommer kung av allt, här kommer kungen av ingenting alls

Sommarskola. Fram tills den 26 juni är mitt sorgsna ass fast i Nacka gymnasium ännu några dagar. Usch! Har en känsla av att matematik och jag kommer att vara fiender för resten av livet. Definitivt efter det här.
Det är jag och tre tjejer till från min klass, min riktiga klass och inte den här mofo klassen vi har hamnat i nu. Är ganska säker på att det var någon eller några fler matteälskande klasskamrater som fick ett härligt ig, men antar att dom var för balla för sommarskola. Det känns i alla fall som om det inte endast är vårat fel, utan att vår mattelärare kan ta på sig en del av ansvaret. Tack.

Om ni tycker (ni som går i nacka) att det inte finns nånting att göra på sina värdelösa raster i skolan, gissa vad jag tycker nu. Det finns inte själ i hela skolan och man är nästan konstant omringad av lärare.
The Fantastic Four of us kom på med värsta fix idén och tyckte att vi kunde fördriva tiden med en kortlek, och varför inte slå till på stort och köra med en turnering. Jag kände hur kämparglöden växte i mina små klämparceller, nu var det krig. Det höll i ungefär två dagar, sen slocknade glöden. Så vad gör man i en tom skola när alla andra har sommarlov. För det första skulle nog vem som helst bli knäpp, jag kanske blir lite mer knäpp än andra. En uttråkad knäpp Sara är kanske inte alltid den roligaste kombinationen. Jag vet inte, fråga Kamilla.

Än så länge har jag lyckats dra med mig Jasmine i ett bulldrama, då vi snodde åt oss en varsin bulle från lärarnas fika. Vi fick en mer eller mindre rolig utskällning. But it was all worth it.
Jag har erövrat ett stort djungelblad av plast som jag antar tillhör skolan, råkade hitta det innanför skolans dörrar. Hur som helst så är det mitt nu och jag är ganska nöjd med min vinst. Antar att jag var orsaken till ett par skratt och förvånade blickar när jag skulle åka hem med min trofé. Det bladet förgyllde i alla fall min dag då jag fick vifta omkring med den och peta med den på alla glada ansikten. Efter ett stund vart det nog inte så uppskattat. Jag vet inte, fråga Kamilla.
Jag är även fullt beslutsam om att jag ska erövra en plastflamingo som står på en tomt inte allt för långt ifrån skolan. Den saknar huvud, men är lika vacker för det. It will be mine, trust me!

Inga kommentarer: