fredag, oktober 31, 2008

En rysk ordningsvakt, bra skit.

Ikväll ska jag agera ordningsvakt.
Joda, visst ska jag det.
Även om det bara är på låtsas så betyder det fortfarande väldigt mycket för mig.
Kommer verkligen gå in för rollen.
Det gjorde jag förra gången också, men då fick jag lite klagomål och folk tyckte att jag hade varit otrevlig.
Och då tänkte jag, men hur ska jag kunna vara acceptabelt trevlig mot ett gäng fulla ynglingar som jag inte känner?
Alkohol blev svaret.
Ser framför mig hur jag står där smuttandes på min fickplunta i kylan och muttrar.
Bärandes på mitt givär och mössa med öronlappar.
Likt en äkta rysk soldat.
Och så ska jag säga "Njet" hela kvällen.
Njet njet njet.
Det är ett tungt ord det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

sieg heil rasit

Anonym sa...

Glöm alkolåset på datorn igen ..? Eller bara allmänt svårt att läsa och förstå en text?

soeren sa...

anonym: vad leker du?
anonym: ingen som vet.