måndag, oktober 06, 2008

Saker som är äckliga:

Kattmat.
Lukt = äcklig. Utseendet = äcklig. Konsistens = äcklig. Smak = ...inget av det som nämnts tidigare talar för att denna punkt skulle kunna vara positiv.
Därför serverar jag aldrig katten mat heller. Jag lyckas alltid hålla mig undan när skålens innehåll börjar lida mot sitt slut. Om mamma ber mig mata katten säger jag "Ok" men gör det ändå inte, går istället min väg när kusten är klar. Elakt, svar ja. Men har bar skett ett fåtal tillfällen. OCH, har vi inte istället en Sara som slipper bli äcklad? Svar ja.
Hoppas bara inte mamma åker iväg en längre period och lämnar mig kvar som kattvakt. Vi vet ju alla hur det kommer att gå. Då skulle Mikael Persbrant kunna kliva in i lägenheten och säga precis så som han gör i trailern till sin nya serie. "Den här katten jamar inte mer."

Barn.
Barn är ömtåliga, nerbajsade, nerkissade, outbildade, förstår ingenting, jag förstår inte dom, klär sig precis som dom vill, sluga jävlar, ordervägrande, saknar förstånd... Ni inser nog att den här listan kan bli hur lång som helst.

Fiskbullar.
Se beskrivning kattmat.

Åka kommunalt en fredag eller lördagskväll i nyktert tillstånd.
Alla alkoholiserade kroppar sitter och ångar ut sina giftodörer ur alla tänkbara öppningar. Ibland i fast, eller ja mer flytande form. Det stinker med andra ord. Folk uttrycker sin idioti både verbalt och med andra metoder. En del tror till och med att dom är kungen själv och att som kungen själv får man bete sig hur som helst.

Allt detta lyckas jag på något vänster missa efter ett glas vin eller så.

Inga kommentarer: