fredag, oktober 10, 2008

Vad är det för dag idag?

Igår gick jag omkring och sjöng på en och samma låt hela dagen. Om, och om, och om igen. Jag blev tokig. Men kunde inte sluta för det. Sen att jag har fått denna låt på hjärnan från en mobilsignal gör inte saken mycket bättre. Varför? För att personen mer eller mindre svarar vid samma ställe i låten. Vad händer då? Jag går egentligen inte omkring och sjunger på en och samma låt, utan på en och samma mening. Om, och om, och om igen. Tokig! Är vad jag blir.

"Väälkommen till våååran ö..."

Tystnad.

"Väälkommen till våååran ö..."

2 minuter går...

"Väälkommen till våååran ö..."

En stund senare...

Jajaja alla är så fucking välkommna till våran skitö, tänkte jag till slut. Men inte fan slutade låten sjunga sig själv i skallen för det.

Idag är en ny dag. Låten är borta. Skönt. Ersatt med en ny. Lite finare, lite bättre. Jag har komponerat den själv. Det säger väl allt. Så här går den.

"Freeeeeeeedag. Fredag. Fredag. Fredag. Fredaaaaaaaaaaaag. FREDAG-G-G-G-G! Ge mig ett F - F! Ge mig ett R -R! Ge mig ett.... Ge mig ett FREDAG! Freeeeeeeeeeeeeeeee-heeeeeeeeeeeeee-daaaaaaaaaaa-haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag! Fredag, fredag, fredag, fredag!!"

Inga kommentarer: