måndag, november 19, 2007

Studentmössan - stundens allvar

Jag har ju alldeles glömt bort att avslöja vad som komma skall stå inbroderat på min studentmössa.

I stundens allvar när det var dags för klass SJ3 att skicka in sin beställning satt elev efter elev och fnulade, vissa lite mer osäkra än andra. Det här var ju ändå en stor dag, kanske skulle bli en av deras största dagar i sina livhistorier, mössan måste vara perfekt, seriös, ambitiösavslöjande, värdig att brodera in släcktnamnet i! Visserligen kommer det att vara en dag i FKB-anda, men mössan ska vara obefläckad in i den minsta detalj.

Där stod jag mitt i tumultet, alldeles lugn, jag hade redan bestämt mig. När det blev min tur tänkte jag, nu kör jag. Så körde jag.

Sara ¤ Aspackad

Inte ens i stundens hetta kan jag vara seriös, livets allvarligheter rår nog inte på mig. Den ska inte heller ha en massa krims krams på; Diamantmössan, uppsalamotivet, Sara ¤ Aspackad. Clean och ärlig. Obefläckad på mitt egna lilla vis. Helt enkelt Sara Andersson, in i den minsta detalj.

Inga kommentarer: