måndag, november 19, 2007

Min dag

Vaknar.
Inser att jag har vaknat. Fan.
Överväger att köra på en sovmorgon.
Jag kör.
Sätter mig ner för att äta frukost.
Inser att jag mår illa, magen vill inte ha besök. Fan.
Kommer försent.
Min arbetsledare ringer och jag trordet är en helt annan person och låter brutalus el otrevligus.
Helvete.
Skolans återstående timmar går lika segt som sirap.
Suck.
Skolans prov och annat plugg gör sig påmint.
Efter dessa ångestfyllda minuter dyker andra trevliga tankar upp.
Kommer hem.
Ser att det bröd som jag speciellt inhandlat bara för att se hur det smakar är nästan helt slut.
Var jag sugen på bröd till mellis? Nej.
Men blir så illa tvungen, det är min sista chans för att se hurvida lingongrovan med äppelsmak är godkänd eller inte.
Slinter med smörkniven och trycker in smöret i magen.
Smörfläck uppstår.
Det blir en tyst minut med slutna ögon och knytna nävar.


Det här är ett exemplariskt exempel på en trist och uberseg dag. Imba.

Inga kommentarer: