onsdag, november 07, 2007

It hurts the most when I'm sober

Skulle trixa fram lite krubb i köket tidigare idag, radion är på och allt är fint. Plötsligt smög sig en otrevlig tanke på som påminde mig om den kommande fredagen. Det är fest, ett 20-årsfirande som grädden på moset, och det kommer mest troligt bli ett hejdundrande kalas.. och jag har valt att inte gå. Jag skulle ju kunna gå och slita ut mig i samma andetag som jag börjar bli bättre och i praktiskt taget kan kalla mig frisk. Men jag tog ett vuxet beslut och avstår. Börjar nu vela fram och tillbaka och kan inte riktigt se om jag gör rätt eller fel.

Först tänker jag "HELVETE!" sen tänker jag "Men Sara, är det så farligt om du missar en fest (ljuger jag för mig själv, har ju varit sjuk i två evigheter, har missat ett jävla massa festande)" Så var allting bra och paniken rann sakta av mig. I samma veva kommer någon ny låt med någon Cascada och jag kunde inte tro mina öron. Sjöng hon "It hurts the most when I'm sober"!?

Vad är det jag hör? Vad är det som händer? Hon kan ju inte ha sjungit.. snälla säg att det är det hon sjunger! Eller håller jag på att tappa greppet bara för att jag varit utan och förbjuden ifrån någon sketen underbar alkohol i flera långa perioder!? Ska jag börja bli orolig, ska jag bli orolig över att jag reagerar på det här sättet?
Låt mig va!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Cascada - What Hurts The Most

och du hörde rejält fel.... ditt pucko!
"What hurts the most, was being so close...."

Där.... fatta! Rensa öronen!

Förresten? "Nån Cascada"
Du kunde stava till det, och du har garanterat hört "Everytime We Touch", "Miracle" osv... bara att du inte kan erkänna att du diggar euro-trance...
För fan, sluta spela så jävla tuff, vem du nu än är.

Anonym sa...

åh tack vad snällt, skulle inte du kunne ge mig resten av texten också? Skulle vara hur bussigt som helst!

Att jag rensar öronen hjälper inte, hennes låtar som jag GARANTEEEERAT har hört låter lika förjävligt i alla fall.

Nej nu får jag sluta vara så jävla ball, ni andra underlägsna människor måste ju också få chansen att glänsa lite. FAN vad ball jag är!

Anonym sa...

Ps! Jag är Sara, Sara den Store.