onsdag, november 28, 2007

När jag inte förstår blir jag icke kladh

Systra mi, om hon bara vill så kan den människan göra mig skogstokig. Lika tokig som en hel skog tillsammans.
Ska beskriva ett litet scenario för någon dag sedan.

Hon duschar, hon har duschat klart, hon kollar lite på tv, hon raffsar runt där uppe och hon gör lite allt möjligt.
Nu är det min tur. Jag duschar, blir klar och ska nu fullfölja ritualen på toaletten där upp med body lotion och hela köret. Jag går upp för trappan, långsamt långsamt, ser till att göra mig hörd. Varför? För att om Ida inte hunnit göra det som jag är på väg för att göra vill jag ge henne en chans att hinna göra det, hon duschade ju ändå före mig. Väntar, lyssnar. Kusten är klar.
Jag går in och låser ungefär precis, där!

"Men Sara du kan ju inte låsa!"

Vaf.. Hur i hela världen kunde detta hända? Jag som förvarande henne så bra. Jag förklarar att jag mycket väl kan låsa in mig för jag har duschat, jag ska smörja in mig, jag ska vara naken. Jag har rätten på min sida.
Hon säger att hon bara ska in och hämta en grej. Jag låser upp och hon hämtar sin grej - lotionet. Det blir ett raballder och jag klargör att jag är älsdt och att jag har rätt med den är undertonen "är-du-dum-i-hela-huvudet-och-plus-att-jag-är-starkare-än-dig."
Segern är min och dörren åter låst. Det går en sisådär 1½ sekund innan hon knackar, knack-knack-knack-KNACK!

"Sara var inte där inne så himla länge nu!"

Det var jag inte heller. Gjorde mig snabbt klar för att hon skulle slippa ruttna i sin torra hud.

Jag: Det är ledigt nu Ida!
Ida:....................................

Hittar henne nere i soffan framför tv:n.

Jag: Du kan gå in nu.
Ida: mmh

Ida går in kanske en kvart senare.
Längre in på kvällen sitter vi och kollar på tv tillsammans och det blir paus. Ida ber mig att ropa när det börjar igen och går sin väg.

Jag: Ida det har börjaaat!!
Ida:......................................
Jag: Ida?!?
Ida:......................................
Jag: Ida ska du se eller inte!!
Ida: Neej!

VA?! Va? Va? Va? Va? Va? Va? Va? Va? Va? Va? Va? Va? Va? Va? Va? Va? Va?
Sa jag att jag inte förstod någonting? För det gör jag tamefan inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

dude i min värld var allting hel i sin ordning och det där var inte fucktup åt något håll i mina ögon, rätten låg helt klart på min sida, det gör den alltid, även när jag har fel, så det får du bara helt enkelt lära dej, att ja e knasig och du ´kommer mäst troligt aldrig förstå dej på mej föratt kunna göra det så måste du vara lika trasig i huvudet som jag och det är du inte så att det jag igentligen vill ha sagt med allt det här är en komplimang, du är inte fuckeduup..så att du vet om det =)

soeren sa...

det där var den längsta mening jag någonsin läst