torsdag, november 29, 2007

I skitcentrum finns det ännu skitigare affärer

Älta Centrum, ha! Det måste vara den fulaste lögn jag någonsin hört. Att Ältas lilla skräphydda som är förstärkt med lite cement och plåt kan kallas för ett centrum, man kan ju tro att Pinocchio har varit i farten. Affärer flyttar ut kort efter att dom flyttat in, ja jag förstår att dom inte överlever i detta centrum utan konsumenter. De enda besökarna är människor utan mat och a-lagarna.
Älta Centrum, en av Sveriges första centrum, jadu det märks. Nej vet ni vad, jag hatar Älta Centrum.


I Ältas lilla lekstuga ligger ett bibliotek. Dit ringde jag nyss och frågade om jag kunde få skriva ut ett papper och om jag ägde två rikstaler lovade tanten att jag fick ta mig friheten.
Väl där får jag frågan vad jag ska skriva ut. Mitt svar blir hotmail.

"Jamen det funkar inte alltid förstår du, datorerna brukar spärra allt som kommer från hotmail."

Jaha nemen säger du det? Gud vad förträffligt att du ville säga det nu istället för i telefonen, det blir ju som lite mysigare när jag får chansen att höra det face to face. KÄRRINGIDIOTJÄVEL!
Chansen att jag har sparat mitt privata på min mail är väl ändå ganska stor, eller? Folk är så dumma. Jag hatar att behöva komma i kontakt med dumt folk.

Hem klampar jag värre än bockarna brus, svänger med armarna så kraftigt att de pendlar från vänster till höger vänster till höger istället för att dingla längst med sidorna. Muttrar och har mig samtidigt som jag tänker "Nej nu jävlar har dom skitigt i det blå skåpet, det här tänker jag skriva upp! Med en gång!"

Inga kommentarer: