måndag, november 05, 2007

Måndag morgon

Jag har faktiskt ställt klockan hela lovet för att inte sova bort dagarna. Nu hade jag i och för sig ingenting att hinna upp till eller se fram emot på kvällarna, satt ju hemma för lite rehab, men i alla fall. Sen att jag inte gick upp på en gång utan låg och drog mig i ungefär två timmar är en annan femma, jag ställde i alla fall klockan och jag kände mig i alla fall duktig.
Sen när det är söndag kväll och det vankas måndag morgon, vad gör jag då? Jo då av alla dagar glömmer jag att ställa klockan. Jag försover mig a little bit. Jag har sovmorgon men lyckas försova mig ändå, man måste ändå ha lite skills för att lyckas med det.
Anyway, pappa kommer in och frågar frågan:

"Har du försovit dig?"

Jag som tror att han väcker mig på min sköna sovmorgon vrålar likt Gandalf himself:

"NEEEEJ JAAG HAR SOOOVMORGOOON ! !"

En jäkla bra stund senare vaknar jag, lika förvånad som alltid när man vaknar utan att alarmet ringer i örat. Kollar på mobilen och ser att klockan är alldeles för mycket. Hoppsansa. Dessutom var jag inte ensam när jag vaknade. Hörde smattret från ett tangentbord nere i källaren, pappa skulle jobba hemma. Fan. Smygandes for jag runt och likt en tyst liten mus lämnade jag huset. Mission completed.

Inga kommentarer: