måndag, november 26, 2007

Berg-och dalbana

Berg:
Lördagen startade bra med god mat och efterrätt. Gott sällskap och mycket skratt, plus en strippa på det.



Vi drog oss in till stan och under bussfärden försökte jag övertala ett gäng punkare, rockare, emos, dittan eller dattan, att sjung små grodorna med oss.



Kille:
Små grodorna? Haha neeej... Vi sjunger nåt annat!
Jag: Nåt annat? Vad ska vi sjunga da?

Killen sätter på sin lilla lilla bandspelare han har med sig och jag står och lyssnar och lyssnar. Inser att det vi lyssnar på inte tänkte bjuda på en låttext utan bara massa ljud och rassel.


Jag:
Meh, det där kan man ju inte sjung till!
Killen kollar ner på sin spelare väntar en stund och säger: Va.. Nej kanske inte.


Dal:

Sen börjar kvällens roligheter dra sig mot sitt slut. Vi ska vidare från Claras till The Vibe, vakten som två av mina vänner känner är lack. Tydligen väldigt lack. Jag är den förste som räcker fram legget och hinner knappt blinka innan han frågar "Hur mycket har du druckit da?"
Jag som har hört historier om den här herrn innan visste precis vad han gick för: dum idiot/ kanske farlig idiot. Så jag ville ge ett så ärligt svar som möjligt istället för att bara dra till med någonting som den vanliga Sara Andersson hade gjort och börjar räkna mina öl. Hann inte långt innan han bestämmer sig för att jag inte får komma in.

I efterhand fick jag veta att han hade tänkt släppa in mig, han ville bara visa för alla vem som bestämde. En såndära cool kille ni vet, som man ser upp till för att han är ballast i stan. Man blir så impad av hans maktbegär så att man nästan faller omkull. Idiot.

Jag drar vidare med glassplitter i foten och en död mobil.

Får reda på att en nära väns pojkvän har blivit knivhuggen fyra gånger varav två var livshotande skador.

Inser på morgonen att jag hade kunnat slippa dom två sista ölen.


...Med andra ord, kvällen hade kunnat sluta bättre.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Uppdrag: Allsång
Status: Failed

http://www.youtube.com/watch?v=bTy6LDqQLNQ

Anonym sa...

eeeh sviker mitt minne mig eller har det som jag beskrivit inte bara kommit med eller har det någonsin hänt?

förövrigt var det en rätt snygg film, fiiifan

Anonym sa...

hahahah "KAMILLAA!!!!" snygg röst.. d måste va tessan? d e ju inte du sara, som du saaa :p

Anonym sa...

ere tessan? sweet, trodde att det var jag haha

Anonym sa...

Nej det låter som Tessan... Har för övrigt en film på henne också som jag funtar på att lägga upp :D Haha

Jag tror fan inte att det du beskrev har hänt :D I så fall borde det ha kommit med på filmen haha

Anonym sa...

hahahah carolina lägg upp:D

Anonym sa...

men lägg av jag verkligen minns det.. jag tror att du ljuger, typ klippte ut den biten.. aa, det tror jag.