onsdag, augusti 08, 2007

ett litet fyllebidrag till min blogg, dagbok, äh nånting...

Nere i Ayia fucking Napa. Fucka urrr! Let's Fucka ur! Ikväll ska vi fuckaaaa! Som varenda idiotjävel sa där nere.
I alla beautiful way, stötte jag på världens, årets, dagens, kvällens, minuternas och äckligaste timmarnas gnällspik.
Tänk dig en genomrak-drama-queen-brud... som måsta ha all, ALL, uppmärksamhet. Till varje pris. Det spelar ingen roll om priset var en möglig bajskorv. Hon skulle ha den.
Asiaten, tror hon kom från Kjiiiina. Hon måste ha kommit från Kina. Mina ögon ljuger aldrig. Hon hade i alla fall fått ett glassplitter i foten. Jag hade fått ett liknande två gånger innan. Kamilla hade fått det två gånger innan. Ingen av oss gnällde. Efter två minuters kämpande och man märker att man inte får ut helvetet, låter man den sitta kvar och håller käft.
Den här bruden höll inte käft. Hon lyckades halta och gnälla i 48 år. Det enda jag ville göra var att skalla henne och lagom snällt fråga "Nu gör det inte lika ont i foten va?", men jag lät bli.

Det jag vill komma fram till är att nu kom jag på vad hon hette. Hon hette Lisa. Men det jag även kom på ikväll, var hennes fullständiga namn. Lisa Jing-Whine-al-day-long-wong. Så hette hon... eller så borde hon lätt ha hetat. Hundra spänn på det.

Tack för mig, och god natt för ingenting (?)

Inga kommentarer: