fredag, augusti 31, 2007

Eva fucking Funck

Just nu pågår nomineringen av årets kvinnliga programledare. Bland annat är Eva Funck en av dom du kan rösta på.

Ahh, Eva Funck... en av mina stora idoler när jag var liten. Hon och Björne var ett jäkla bra team.
Minns första gången jag träffade henne. Har i och för sig bara träffat henne en gång. Eller ja, mamma minns och mamma har berättat.

Jag var liten liten liten. Hade sett henne på TV många många gånger.
Jag och mamma skulle titta på en teater. En dockteater. Evas händer spelade dockorna. Det hade efterblivna jag ingen aning om. Dockorna rörde på sig, dockorna pratade, dockorna levde! Alltså, jag visste inte ens att hon skulle vara där.
På något vis hamnade mamma i en konversation med Eva när det roliga hade nått sitt slut.
Med häpen min och stora ögon hade jag kollat på henne och nästan viskat fram:

"Finns du på riktigt...?"

Inga kommentarer: