lördag, augusti 04, 2007

I'm Back!

Då var man tillbaka i Sverige igen...fan va kul... Två veckor senare och man är hemkommen sliten, lagom full med blåmärken och småsår, mindre leverskador, en misslyckad solbränna och en mobil lättare. Men ändå har hemlandet aldrig känts blekare.
Ayia Napa det var grejer det. Men jag tror att man måste vara ganska ball för att få åka dit såå, ta dig en dubbeltänkare om du funderar på att kirra resan.
Vissa hade ju då inte gjort det nej, man stötte på en del irriterande as. Annars var det en totalt värd resa. Bangar inte på en reprisa!

För att sammanfatta våra 14 dagar:

1. På flygplatsen stöter jag på ett välkänt ansikte. Herrn som städade undan min godispåse på Konsum för ett tag sen. Han av alla personer glider vi förbi och jag blir först häpen men sen genast en smula på min vakt och tryckte mina saker tätt mot kroppen. Han skulle inte få lyckas överraska mig igen.

2. När vi får vår mat på flygplanet blir det lite frukostliknande och det bjuds bland annat på en yoghurt. Precis när den ska öppnas skrattar Kamilla till och pekar på fliken där det står "Öppnas ifrån dig". Jag garvar och tänker på alla stackars satar som måste ha bidragit till att man tillslut skriver ut en varning på yoghurten. För att en sekund senare öppna min äckliga lilla lingonyoghurt rakt emot mig. Som man inte skulle göra. Vet inte vad jag tänkte på dära, antagligen inte alls. Och Jag fick uppleva det man hade varnat för på den lilla fliken. Yoghurtstänk över hela moi! Tack.

3. För att understryka hur förbannat sliten jag är så vill jag bara säga att av våra 14 dagar i Cypern gick vi ut alla 14 kvällar. Jag har vart konstant full i två veckor. Det känns. Och det är väl ungefär förens här och nu jag känner hur jag börjar bli nykter igen efter hemkomsten i fredags.

4. Maten har flitigt varvats med Mc Donalds, Burgerking, Pizza och Pizzahut. Mm.. Jag spyr på den maten just nu. Jag gjorde det för 12 dagar sen också, men då hade jag inte mycket till val.

5. Jag, Bengan och Anton skapade vår egna lilla Fight Club och körde en varsin omgång mot varandra. Eller rättare sagt, jag var förbannad och Anton ställde upp. Vi slogs. Bengan vart taggad. Sen slogs jag och Bengan. Det var förbannat kul och det var förbannat skönt efteråt. Jag var inte arg sen.

6. Jag, Johanna och Hedda virrade bort oss och ska försöka hitta hem. Nånstans på vägen hittar jag en kon. Det kliade så i min fingrar och jag kunde inte låta bli. Den följde med oss bra många hundra meter. Många klagomål fick jag, från cyprioterna antar jag. Men ingenting bet på mig. Den här skulle med mig hem och visas upp för Kamilla. Efter ett tag behövde Hedda köpa Cola. Vi stannar till och jag lägger ner konen för ett slag. När jag kollar upp står den biffigaste anabolapumpade dörrvakten fem meter bort och tokstirrar på mig. Jag trodde att min tid var inne och skulle precis göra mig redo för att dö. Så när vi skulle fortsätta vidare tyckte jag att konen låg så fint där den låg att det inte riktigt var så nödvändigt att ta upp den igen.

7. Lärt mig att med fulla engelsmän spelar det ingen roll om du säger att du inte gillar dom och att dom borde dra där ifrån och följa med sina andra kompisar. De fattar ändå inte vad du vill få sagt och sitter kvar i 5 minuter till.

8. En viss fröken Odelius tappade bort våran rumsnyckel. Det blev bara till att punga ut 10 pund för extranyckeln och sedan 25 pund för att byta lås nästa dag. Men i grevens tid hittade våra förfestgrannar nyckeln innan allt sattes i verk.

Nej nu får det vara nog. Orkar inte babbla mer. Dom som var där och upplevde det vet om hur sjukt kul det var, för er andra... synd.

Hare fett med curry!

Inga kommentarer: