torsdag, augusti 30, 2007

Fortfarande sjuk. Tråkiga saker blir roliga.

Idag är det städardagen. Torsdag. Fast inte för mig. Utan för Maria, pappas städare. En spanjorska som knappt pratar någon svenska. Eller så påstår hon bara att hon inte kan svenska för att slippa känna sig pressad till att prata och vara trevlig och ha sig. Ett jäkla smart drag i sånna fall. Det passar mig utmärkt hur som helst, för jag är inte tillräckligt morgonvänlig för att byta ord med främlingar.

Hur som haver. Igår fick jag för mig att jag var sugen och viking nog för att äta två ägg. Det var jag inte. Insåg det självklart när allt var klart och jag skulle börja skala fanskapet. Magen ville inte ha ägg.
Leavar köket och glömmer att lägga undan äggen. För att sedan traska in i köket i morse och beskåda denna manöver.


Maria visste nog inte riktigt vad hon skulle göra av dessa två små ägg och bestämde sig för att lägga dom på... brödrosten. Den nya förvaringen! Vet du inte riktigt vad du ska göra av dina prylar, lägg dom på brödrosten.
Min dag är gjord, haha.

Inga kommentarer: