söndag, augusti 26, 2007

Idioti med stort I

Idioter finns det överallt. Du vet inte när, hur eller vart dom kan dyka upp. Men rätt som det är kan en jäkel komma i din väg. I ditt synfällt. Du måste ägna några sekunder av ditt liv till honom eller henne. Bara för att konstatera att det är en Idiot du sitter och kollar på. Kanske till och med har du slösat bort några meningar eller kommentarer.

Du ångrar dig. Men det finns ingenting du kan göra. Även fast dom är Idioter så tycks dom alltid överleva, och föröka sig.
Det enda du kan trösta dig med är att du kanske inte behöver stöta på denne Idiot igen och att det förhoppningsvis dröjer bra länge innan du träffar på nästa.

Den turen har inte jag.
Av någon jävligt rolig anledning sitter en av mina familjemedlemmar och klämmer på den titeln.
Det blir en aning svårare att undvika idiotins sötma då. Bor i samma hus, vi ingår i samma familj. Det vill säga att jag stöter på en Idiot varje dag. Lyssnar på Idiotiska meningar varje dag. Måste ibland svara på Idiotiska frågor. I vissa fall måste jag även konfrontera Idioten.
Vilket inte är någon höjdare. Idioter förstår ju inte att dom är Idioter.

Tänk på det nästa gång du stöter på en. Att den där Sara, hon har en jäkel runt sig nästan hela tiden. Så så jävla synd är det inte om dig.

Skål och god natt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

NASDROVJE!

soeren sa...

Ingen aning om vad det betyder.. Men jag håller kanske med