tisdag, oktober 30, 2007

En dag på stan med mamma mi

Gled in till stan en stund med självaste mamma. Vi skulle hjälpa mig att hitta klänningar, toppar, byxor, väskor och allt annat krims krams till en aningens speciellt tillfälle framöver.

Djupt inne i Indiska's skogar står jag i ett provrum med säkerligen 6-8 plagg som ska provas. Lilla mamma ska inte bara vara till allra största hjälp, hon ska även röra, planera och prata så strategiskt som möjligt. Till 100%. Allt ska gå undan! Inte gå undan på vilket "gå-undan-fart" som helst. Det ska gå undan "planerat-gå-undan."

Det tar sin lilla tid att prova igenom halva affären. Det är här Fröken Strategi kommer in i bilden. För hon såg nämligen till att springa fram och tillbaka med de plagg och accessoarer som jag kunde ha tänkas missat eller kanske skulle få syn på på utvägen.
Det hela liknade självaste muppet-show. Ibland så stannade hon upp för att oanmält kolla hur det gick för mig. Kissade på mig varje gång jag kollade upp från golvet och såg ett ansikte i spegeln som inte var mitt. Hon anade ingenstans hur uppiggande det var när hon tryckte in den ena överraskningen efter det andra genom draperierna. Och vips som det var hade vi gått igenom hela affären, istället för halva.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla gumman. Någon var tvungen att dra dej framåt då du tydligen lekte mumie lite pre-halloween genom att gå l å n g s a m t, inte tala hela meningar eller tydligt, verka besvärad av att prova, uttala dej i förväg om att vissa kläder inte skulle passa - innan du ens sett dem.
Och kom i håg vem som till slut drog in dej på rätt affär och hittade det du ville ha.
U could´nt have made it without me darlin! : D