måndag, oktober 22, 2007

Tajmat och klart in i den minsta detalj

Vår familj måste ha gjort one hell of a impression på grannskapet när vi flyttade hit.
Vi pratade gamla minnen vid middagsbordet och pappas gamla hobby jakt dök upp. Han hade precis kommit hem med en fin liten bambi och hängt upp den i garaget för att börja flå den framtida middagen.

Min lillebror leker på uppfarten när två grannar kommer förbistrosandes. Dom frågar den kanske fyraårige pojken sådär som vuxna gör "Vad gör pappa din då?"
Alex svarar "Han har dödat en häst.." med samma tonläge som att pappa var och handla mjölk. Och precis i det underbara ögonblicket stegar pappa ut ur garaget med slaktarkniv och blodigt förkläde.

2 kommentarer:

Anonym sa...

.. som JAG minns det dök jägaren upp på kullen vid sandlådan med morgonljuset belysenades hans profil bakifrån med ett rådjur över axlarna.
Stolt och glad över det döda djuret som bara en jägare kan vara så stod han där och lät alla småbarn med mammor ta en riktigt lång, skön flukt på den sköna segern. (ndrar hur ställningen skulle vara om djuren också fick chans att välja vapen?)
Två långa sekunder senare hörs ett gallskrik från ett barn i dödsångest..
"Han har dödat BAMBI!!"
Förevigt sen dess fick han vara Bambidödaren i hörnhuset..

Anonym sa...

haha aa stackars Maria, hon tog det inte lika bra som jag och syskonen gjorde.. Bambi eller inte, jag ville bara att pappa skulle hålla i benen så att jag kunde rida på den.