söndag, oktober 28, 2007

a k,.!

Jag har tappat greppet lita grann. Vet inte riktigt vad jag ska skriva längre. Kan ju inte påstå att idéerna strömmar in så fort mitt fagra ass nuddar stolen. Nej då står hjärnan på "stand by" och vill inte alls sammarbeta. Alla tankar besöker mig som mest på bussen eller strax innan jag ska somna. Jag vet att jag har minne som en purjolök, men likt förbannat intalar jag mig varje gång "Amen den här, den här gången.. då kommer jag nog ihåg det!"

Det gör jag inte. Istället slår jag mig ner framför skärmen och tänker "Fan, fan, fan!... Jag skulle ha skrivit ner det!"
Skrynklar ihop ansiktet som ett russin och så trycker jag lite på måfå på knapparna. Ett "a" där och ett "k" här, punkt eller komma? Äh vi kör på båda. Så binder vi ihop det hela med ett utropstecken.

Egentligen skulle jag behöva ha med mig den bärbara datorn 24-7 med en transportabel internatanlutning. Som en riktig kontorsnisse. Men sen kom jag på att jag som inte ens kan håll reda på en mobil. Tappar bort den, hittar den, nästan dränker den, tappar bort den igen, får låna en mobil och slutligen tappar bort batterilocket. Hur ska jag våga bära runt på en dator?

Har försökt med papper och penna. Men jag är så van vid att jag aldrig bär med mig det att när jag väl får en snilleblix, "kan" jag ändå inte skriva ner den.
Inte ens det här inlägget blev som när jag först fick tanken tidigare idag. Vart ska detta sluta?

Inga kommentarer: