söndag, oktober 21, 2007

Vem fan sänkte taket?!

Dags för analys. Vad hände egentligen i fredags och i lördags? Hm, en fin fråga.

Fredag:
Kvällen började med ett förkrök hos mig. Med magarna fullproppade med godis, chips och rusdrycker drog vi oss vidare till Claras. Eftersom alla var panka och inte ville betala inträde, blev det the place to be.
Alla är fulla och glada. Man stöter på lite trevligt folk, det dansas lite och det dricks lite.
Jag bestämmer mig plötsligt för att dra vidare och lämnar packet, jag ber än en gång om ursäkt för det min vänner!
Hm, vad hände sen? Jo juste! Jag blev anklagad för att ha kissat på slottet, en ganska värslig sak det vill säga. Slottsvakten hugger stiligt tag i mig och tar mig åt sidan och frågar något i stil med varför jag kissade på slottet. Precis när jag ska öppna min förvånade munn hörs det från hans walkie-talkie "ung tjej -sprak- ingen jacka -sprak,sprak-" och plan 1, att ljuga, gick i bitar. Han fortsatte med sina otaliga frågor om jag var medveten vad jag gjort och vad jag gjort mig skyldig till. Jag bestämmer mig genast för att endast svara "Det beror på." Till slut fick jag leava.
Äntligen framme vid mitt mål slår jag mig ner på the place to be nummer 2.
En stund senare är vi på väg till the place to be nummer 3. En lägenhet och en säng. Sweet! Uppfyllde även mina drömmars drömmar och "lånade" med mig en GB-gubbe.

Lördag:
Här ska firas, Emma fyller år. Det blir middag, efterrätt och hela köret.
Vi kör stilfulla lekar som "jag har aldrig", men bestämde oss för att rikta alla frågor mot födelsedagsbarnet. Dom var i stil med "Jag har aldrig haft rött hår" och "Jag har aldrig fyllt år om 1 timme 53 minuter"
Man kan säga att vi söp henne under bordet ganska rejält. Kvällen slutade så här (för Emma) hon hoppar av bussen, tar med sig soptunnan och styr takterna hemmåt. Alltså anledningen till att vi åker in till stan och firar, försvinner. Lite deppigt, men det är sånt som händer.
Efter några timmar bestämmer även jag mig för att det är dags att åka hem. Första gången någonsin som jag tror att jag avbrutit en utekväll. Men vad gör det om hundra år.

PS! Nej, jag hade inte kissat slottet, bara använt dess murar som skydd. Men dom tog illa upp ändå. Lättstötta eller vad?

2 kommentarer:

Anonym sa...

läste inte din mor din blogg, sa du? HE HE

Anonym sa...

jo jag vet hehe..det kändes lite tveko och skriva skiten, meeeen hon har sagt att hon inte läser med sina "mammaögon" så jag tänkte what the hell! Lär ju märka hur pass stora konsekvenserna blir.