torsdag, oktober 04, 2007

Thank you very much!

Domen är lagd. Ser ut som en alldeles nybliven heroinist på armen. Att ett litet stick kan få det att svullna upp och skifta färg i ljusblått, helt fascinerande.
Curry som haver, det var inte körtelfeber eller streptokocker. Inflammation i halsen, alltså fortfarande halsfluss. Men man kan ju inte förbise med att hon såg minst sagt förvånad ut över att det inte har försvunnit.
Fick i alla fall en ny medicin, inte någe kåvepenin här inte! Dalacin. Nu ska den banne mig fungera också, för 202 svenska rikstaler ska man väl få en fungerande medicin?! Plus 140 koronor bara för besöket. Rena rama rånet.

Fann i alla fall besöket mycket givande. Läkaren, som var inkallad som extra resurs och inte arbetade där i vanliga fall, bekräftade min teori. Thank you very much!
Nå, teori och teori. Men jag känner en stor misstänksamhet och missnöje med vad det erbjuds för service, resurser och kompetens i vårt lilla plåsterhus här i Älta.
Dessa ord smög sig nämligen menande men försiktigt ut ur hennes mun innan vi tackade för oss.

"Och om det fortfarande inte har blivit bättre... Ja, jag är ju inte här nästa vecka. Men om ni tycker att det är lite stökigt här så kan ni gå till en jätte duktigt läkare inne i stan..."

HA! Du menar att det här stället suger hästballe!? Var jag väldigt nära att brista ut i, men istället log jag och nickade instämande.

Inga kommentarer: