onsdag, september 19, 2007

On tha 401 på väg hem

Man får chansen att se så mycket tokigt och roligt folk när man åker kommunalt. Idag såg jag en.
Hon skulle öppna en banan, en väldigt vardaglig sak. Men hon lyckades göra det till nåt så komplicerat så att jag bara satt och häpnade över situationen.
Hon började hur bra som helst med att öppna den. Sen skalar hon den, drar ner en tunn tunn "skalbit". Man förväntar sig ju att hon ska fortsätta med nummer två, tre och kanske fyra. Men nej, hon ska vara lite off och skala alltsammans som är kvar på en enda gång. Samtidigt som hon gör detta mosar hon ut bananen över hela handen, vad hade hon tänkt sig? Att den skulle vara alldeles hel och fin efter hennes våldsamma öppning?
Som slutkläm ska hon skrapa upp moset med själva bananskalet, men det slutar bara med ännu mer utsmetning över handen.

Jag fattade ingenting, bara satt där och gapade. Och ångrade att jag inte hade en filmkamera med mig.

Inga kommentarer: