tisdag, september 11, 2007

Sara vs Idioten 1-0

Vad hände med det lilla samtalet pappsen? Vart du knäckt när det visade sig att jag hade rätt, och du fel!
Ringa och väcka mig på morgonen och ha sig, bli irriterad för att jag inte är i skolan.

Jag: -bröl-
Pappa: Sover du?!
Jag: mm
Pappa: Ska du inte va i skolan?
Jag: Första lektionen är inställd.
Pappa: Ja men nu har ju den andra lektionen redan börjat...bla bla bla...det här funkar ju inte Sara... bla bla...sova borta en skoldag...bla...missa lektioner...bla bla...prata ikväll...bla bla och jätte bla...

Oh fuck, ska man behöva handskas med en glad farsa sen också. Lektionen var ju inställd rätt mycket, fattas bara att han skulle få reda på det också. Sen när lärde han sig mitt schema föresten!? Och kan någon förklara för mig varför jag sa att jag sov? Vägra lägga på och skicka ett sms att man sitter på lektion...!

Nu råkar det vara så att detta trevliga samtal inkom klockan 8.56 och min andra lektion började kl 10.00. Vilken snygg vänding!
Detta var jag mycket nog med att meddela i ett sms. Det vill säga jag kom inte försent, sen att jag åkte hem och sov är en annan femma.
I hanns ögon hade jag rätt. Nej, jag ta me fan vann. Oj då!

Inga kommentarer: