tisdag, september 11, 2007

en mobilhistoria

Hade en frustrerande period med min mobil ett tag, den mobil som tappades bort i Ayia Napa. Det var när den var helt splitterny. Nytt nummer. Ny modell. Inte en fettfläck på skärmen.

Under två sorgliga veckor ringde det folk hit och dit och undrade om dom kunde få prata med Sandra. Det första samtalet var förståligt. Förstod genast att det var ett ragg till den här Sandra som hade ringt upp. Haha sucker! Vägra inse att din flört gav dig fel nummer. Tänkte jag. Han ville som lixom inte riktigt tro mig.
Men när till slut hennes mamma ringde mig och började mala på om jag skulle komma hem till middagen ikväll. Då fick jag nog!

Vem fan var den här Sandra och varför i helvete kunde inte jag få ha mitt nummer ifred?!
Bestämde mig för att nästa gång det ringde någon som frågade efter Sandra skulle jag svara:

"Aha, nej det här är Sara. Sandra dog så jag har tagit över efter henne. Var det bra så? Klick"

Otippat nog fick jag inte några fler samtal av den här sorten. Hade lite svårt för att bestämma mig för om jag skulle vara lättad eller sur för att jag inte fick droppa min line.

Inga kommentarer: